• info@vanoostenfysiotherapie.nl
  • 0252 348 155 / 06 14 28 38 33

Het kniegewricht is door de bouw en functie een kwetsbaar gewricht. Door verschillende factoren kan het evenwicht tussen belasting en belastbaarheid van de knie worden verstoord.

Factoren die de belasting in de knie verhogen

Als de knie beschadigt is kan een normale belasting al pijnklachten veroorzaken. Overbelasting van een gezonde knie zorgt ook voor pijnklachten. De volgende factoren zorgen voor een verkeerde belasting van de knie en kunnen leiden tot een versnelde slijtage van de meniscus:

• Het dragen van verkeerd of nieuw schoeisel waardoor er een standsverandering komt in de voet en knie
  • Verminderde spierkracht b.v. na een operatie
  • Toegenomen belasting b.v. door veel traplopen of fietsen
  • Overgewicht kan zorgen voor een te zware belasting
  • Veranderde trainingsarbeid
  • Een verkeerde stand van de benen Varus of Valgus stand (X of O Benen) zorgt voor overbelasting van de knie.

Doe hier iets aan en verklein de kans op knieklachten en of recidieven van je knieklachten!

Kniefit

Van Oosten fysiotherapie en Fit&Shape bieden Kniefit aan.
Dit is een small Group training van maximaal 60 minuten waarin jij je persoonlijk op maat gemaakte schema uitvoert onder begeleiding van onze fysiotherapeut.

Stappenplan

• Meld je aan via de email of telefonisch
  • Wij maken direct een afspraak met u voor een intake
  • Tijdens de intake, worden uw klachten in kaart gebracht